Bejelentkezés
REGISZTRÁCIÓ

ADOK-VESZEK

KÉPFELTÖLTŐ

PÁRBAJOK

FÓRUM

 
  


Utolsó kommentek

Nekem nagyon tetszik , ha jól látom nem avatkoztál ...
"where the wild roses grow..."
Kezdö fotos ként vagyok it egy sony dsc h300 ...
Kis lens flare effekt befigyel kép jobb alján, de ...
Fenomenális, egyszerűen imádom! Pont jól elkapott pillanat.
de nagyon jól nézel kii
Nagyon jó macro egy kis bokehval fűszerezve
latyakban,sárban,dorkóban,csizmában,jó dolog a barátság
a sötétben némi lila virágszirmok,elég fura
Szia! Köszönöm! A modell ugyanolyan amatőr modell, mint amilyen ...
Szervusz. Nagyon jól sikerült elkapni a pillanatot ezzel az ...
Szia ! Először is köszi :) . Igen lehet ...
Szervusz. A te képeidbe nem nagyon lehet bele kötni. ...
Isten ágya meg nadjon kössszonöm széppen!
Ez nekem nagyon tetszik. Gratulálok a képhez. Jót szórakoztam ...
szijasztok örölük újra itt lenni
Svédorszag ,Gråbo värosa melett . Köszi !
Szia! Hol készült a kép? Rettentően jól sikerült! ;)
Alone in the dark
Nagyon jó felvétel tökéletes géppel:Saro44
Tökéletes jó felvétel:Saro44
Megfelelő a lényeg a kép jó legyen az tökéletes:saro44
Köszi! Csodálattal nézem fotóid. üdv :)
Nagyon jó makró:SARO44
Szinvilág jó de erőltetett témát dolgoz fel:saro44
Mindig amikor fekete fehér képet látok a régi fotós ...
Tőkéletes fotó a szinek nagyon jól kibontakoznak:Saro44
A KÉP a fekete fehér tankos előhívós kidolgozásra emlékeztet:Saro44
Nagyon jó felismerés azonban hiányzik a fotó szerint a ...
Képszerkesztővel élesebb képet lehet kapni:saro44
Super felvétel ez csak ugy sikerülhet ha a gép ...
Nagyon jól szerkesztett fotó GRATULÁLOK:Saro44
Super jó macro felvétel:Saro44
Nagyon jó kép az ember hangulatára is jó hatással,van:Saro44
Lepkék fotózása nagyon jó alany a kép tökéletes:Saro44
Várom a más pozt de a zsófi kimondottan szuper ...
Nemcsak a szines képek beszélnek önmagukról itt látható fekete ...
Nagyon kedves felvétel a kis hölgy arca nagyon szép ...
Nagyon jól elkapott pillanat Gratulálok:Saro44
Nagyon szép felvétal a bejövő fények kiemelik a mondanivalót:Saro44
NAGYON ÉRDEKES A MAKRÓ FOTÓ SZINE NEKEM TETSZIK:Saro44
Nagyon szuper tájfotó a kétoldali növények nagyon kiemelik:Saro44
Édes kis pofa nagyon tetszik a felvétel:saro44
FELVÉTEL PROFI FOTÓSRA VALL GRATULÁLOK:SARO44
Kellemes jól készitett fotóGRATULÁLOK:SARO44
Köszönöm! nem fogok!
Köszönöm Saro44
Nagyon jó felvétel és tökéletes ábrázolás:Saro44
Tetszi a felvétel a kidolgozás:Saro44
Super jó fotó:Saro44
Tetszik a megvilágitás jó felvétel kreativitára vall:Saro44
Nagyon jó kép szerkesztés gratulálok:saro44
Szerintem egy jó felvétel tökéletes kidolgozással!Bármilyen manőver melyet könnyű ...
Eza kép igy jó ahogy van:Saro44
GRATULÁLOK NAGYON JÓ FELVÉTEL:SARO44
Eredeti fotó két hasonszőrű emberről a kép nagyon jól ...
Nagyon jó felvétel kicsit a kontrasztot kellet volna szerkesztéskor
A SAKKOZÁS MINDENKOR JÓ AGYMOZGATÓ DE EGY KICSIT SOK ...
Okostelefon sajnos sokan űzik és főképpen játékot büvűlnek sajnos,hogy ...
Jó vicces kép a menyasszony magt fényképezi a gépet ...

 



Interjú: Balogh Zoltán

Első bejegyzésünk egy interjú, melyet Balogh Zoltánnal készítettem, aki 2006 óta fotózik, ám az azóta eltelt rövid idő alatt számos külföldi és hazai pályázaton is sikerrel szerepelt. Az interjúból többek között az is kiderül, hogy Zoli nem csak figyelemre méltó fotós, hanem remek ember is.

Fogadjátok sok szeretettel az interjút!

Kezdjük az alapokkal, mesélj magadról kicsit: mióta fotózol, milyen technikával kezdted, és mi volt az a sarkalatos pont a fotós életedben, amikor úgy döntöttél, hogy az életed fontos része lesz a fotográfia?

Viszonylag későn 2006-ban kezdtem el fotózni, ezt onnan számolom hogy megvettem az első komolyabb bridge gépemet. Előtte még családi eseményeken sem fotóztam. Egy Minolta A1-es elég komoly kompakt gép volt, kézzel zoomolható, jó fényerejű, jó átfogású optikával. Ezzel el tudtam kezdeni megtanulni az alapokat, a szerkesztés szabályait, a fotózás technikai trükkjeit. Majd ahogy tehettem váltottam DSLR-re és elkezdett egyre jobban érdekelni a filmes fotózás is. A képeim korai sikerei, a pozitív visszacsatolások ösztönöztek az elején arra hogy még jobban elmélyedjek a fotózásban és mára ez már egy életformává vált. Ritka az olyan nap hogy nem lövök egy képet sem:-)

Ma milyen vázakkal / objektívekkel dolgozol?

Jelenleg ugyan azzal a Konica Minolta 7D vázzal fotózom ami az első DSLR-em volt, mondjuk már a második darabot fogyasztom de sokszor érzem hogy a gép határait feszegetem, főleg mikor látom a mai szenzorok mit bírnak ISO-ban. De én akkor is imádom ezt a gépet, mindig lesz egy ilyenem működőképesen a polcon:-)
Mikor bedobta a Minolta a törülközőt elég alacsony áron vásároltam hozzá az optikáim, a Minolta 17-35mm 2.8-4 -et kitben vettem az első vázammal, életem legjobb vására volt. Legtöbbet ezt az obit használom, mert bárhol megállja a helyét és filmes vázon egy egész különleges húzása van. És igen, az összes többi optikám is full frame az 50mm 1.7, a 28-135mm 4-4.5, és a 70-210mm 4 mind üveg és fém 1985-ös Minolta cucc. A 7D-n is elbírok egyenlőre velük, de új vázakon is kellően fürgék. Ezért szeretnék is majd ezen a bajonetten maradni ha esetleg komolyabb gépre váltanék. A 7D-n kívül sokféle filmes géppel fotózom még SLR-től a lomoig, szeretek kísérletezgetni. Nem olyan rég jutottam hozzá egy gyönyörű Bronica-hoz előtte pedig Pentacon Six-el kóstolgattam a középformátumot. A keletnémet P6 után olyan a Bronica mintha egy Ladából átülnék egy Ferráriba.

Melyik projektedre vagy a leginkább büszke, és miért?

Ami leginkább közel áll most hozzám, az a Baross Imre Artistaképző Intézetben készült sorozatom 2011-ből. Óriási élmény volt végig követni az intézet munkáját, részt venni az életükben és megmutatni azt a sok szépséget, ami ezeket az embereket összeköti velünk a nézőkkel. Ott voltam velük egy évig az első vizsgájuktól a nyári táborig és fotóztam a munkájukat a backstage-ben. Leginkább annak örülök hogy mindenki ilyen közvetlen volt és újra lehetőségem nyílt mélyebben elmerülni egy dokumentarista témában, visszahozta az érdeklődésemet a hosszabb ideig készülő esszék felé.

Artistaképző Intézet - teljes galéria

Sokan érdeklődnek a szocio fotográfia iránt, viszont elég hosszú utat kell megtenni a gyakran lesből lőtt, hajléktalanokat személytelenül bemutató képektől, a valódi, erős szocio portrékig, képekig. Vannak-e tanácsaid vannak a téma iránt érdeklődő fotósoknak? Hogyan lehet ezt a műfajt hitelesen csinálni?

Úgy gondolom azok próbálkozzanak akik mielőtt fotóztak is nyitottak voltak a társadalom szegény rétegeinek problémái felé. Teszem azt nem rettegve utaztak a 28-as villamoson, beszélgetnek az utcán, érdeklődőek a hétköznapi emberek életéről. Kell egy a jól informáltság és a jó emberismeret, empátia. A kíváncsiság nem elég. Olyan témát kell választani amiben hisz is a fotós, igaz ügynek érzi története bemutatását. Én rég óta készítek szoció fotókat és számomra mindig fontos volt hogy megismerjem és megismertessem az arcot, az élethelyzetet amit vagy akit fotózom. Ez egy nagyon kényes téma, mert egy helytelen megközelítéssel igen rosszul sülhet el egy ilyen fotó. A lényeg hogy soha ne legyen személytelen a kapcsolat fotós és a fotóalanya között.


Balu

Mennyire érzed át a hátrányos helyzetű emberek sorsát? Mennyire hat ki a szociális érzékenységedre, az életfelfogásodra az, hogy ilyen emberekkel, családokkal találkozol?

Gyermek koromban volt szerencsém saját bőrömön is tapasztalni a szegénységet, falun is laktunk ahol megismertem a vidéki emberek, főleg romák habitusát. Azért írom hogy szerencsére, mert ezek az élmények nagyban hozzásegítettek abban hogy ma átélem és megértem nehéz sorsú emberek problémáit. Mindig is izgalomba hozott az hogy idegen emberek életét lássam, tapasztaljam, majd a fotózással meg is mutassam. Én azt veszem észre hogy egyre kevésbé tudok objektív lenni, de már nem is akarok. Ahhoz hogy jól meg tudjam fotózni a szegény emberek életét, együtt is kell érezzek velük. Ez egy olyan a fotózást elősegítő készség amit folyamatosan tanul az ember és csiszolódik ahogy fotózza a társadalom elfeledni kívánt tagjait.


Keserű ébredés - (“Élet az illatos úton sorozat” - teljes galéria)

Személy szerint én nagyon szeretem a street képeidet. Ehhez mi kell, mi az, amitől egy street fotó működik? A bátorság, merészség ezek közé tartozik?

A bátorság, merészség is kell hozzá, de nem ez a legfontosabb. Inkább az hogy minél jobban észrevegye az ember az utca gikszereit, érdekes pillanatait, absztrakt formáit. Ehhez nagyon jó szem kell és talán a legjobb street fotók pont ezekben az apró élet adta finomságokban rejlik erejük. Én nem érzem magam klasszikus értelembe vett street fotósnak, inkább csak szeretek fotózni az utcán, pillanatokat elkapni. Az én képeim inkább idealizálni próbálják azt ami az utcán zajlik. A belvárosba is azért költöztem be hogy minden nap fotózhassak az utcán és azóta érzelmileg is egyre jobban kötődöm a városhoz így egyre finomabb részleteit veszem észre. Sokat kell az utcán lenni, máshogy nem lesz street fotónk:-)


Erdélyi cigányok (Erdélyi sorsok sorozat - teljes galéria)

A street és a riport fotózás is rejt magában bizonyos veszélyeket. Voltál-e már extrémnek nevezhető helyzetben, ami veszélyes volt?

Általában jól kijövök fotóalanyaimmal így ilyen problémám hogy le akart ütni valaki vagy el akarta volna lopni valaki a fényképezőgépem még nem volt. Én azt gondolom hogy ilyen helyzetekben azt a fotóst érheti baj aki eleve fél tőle, a kiállás nagyon fontos egyes embertípusok szemében. Tudni kell sodródni az eseményekkel. Egy elég extrém helyzetem volt mégis, nem is olyan rég jött szóba egy baráti fórumon. Csernobilban felmásztam egy 25 éve rozsdásodó vas állványzatra egy 16 emeletes ház tetején egy jobb nézőpontért. Bele sem gondoltam hogy lezuhanhatok az egész fémhulladékkal, de szerencsére kibírt ,max csak azért aggódhattam hogy a fém tárgyak tartják meg legjobban a sugárzást:-)

Csernobil - teljes galéria

Volt-e olyan élményed a fotózással kapcsolatban, ami változtatott az életeden, az életszemléleteden? Volt-e olyan pillanat, amire azt ma azt mondod, hogy “igen, ezért már megérte”?

Nagyon sok jó élményem kapcsolódik a fotózáshoz, utazásaim vagy az hogy nagyszerű embereket ismerhettem meg. Hiszem hogy minden egyes kép elkészülte változást hoz az életemben és így a gondolkodásomat is formálja. Minden lenyomott expogomb és megélt pillanat megérte, mert elősegített abban hogy jobb legyek és tanuljak ha más nem a hibámból.

Zoli blogja: http://baloghzoltan.blogspot.com/
WIX portfólió: http://www.wix.com/zoltanbalogh/zoltanbaloghportfolios#!


“Hív a zene” - Sziget 2007


The 100 Years old man

És egy werk a végére :)






2012.02.13

' . "\r\n"; $subject="Értesítő"; $message="Ez egy automatikus üzenet a fotozok.hu oldalról. Az alábbi képedre hozzászólás érkezett: ".$_fenykep_nev.""; mail($to, $subject, $message, $headers); // email ertesito vege } } @header("Location: ".$_SERVER['REQUEST_URI']);*/ }else{ $hiba = "Nincs hozzászólás"; }; }; if(isset($_GET['komdel'])) { mysql_query("DELETE FROM komment_hirek WHERE id = '".$_GET['komdel']."' "); @header("Location: ".$_SERVER['HTTP_REFERER']); } ?> 0){ ?>

Hozzászólás írása


komment törlése 1970-01-01 01:00

4 komment